Regulamentul SAD BUNNEH 1.2

1. Definitii

Clasa – se refera la rolul pe care il joaca arma+jucatorul. Exista 4 mari clase:

  • Infanterist (puscas/rifleman) Iti place sa joci airsoft cu destule bile in incarcator, nu vrei sa te chinui sa ochesti cu catarea sau dispozitivul optic de fiecare data. Iti place sa tragi in toti inamicii pe care ii intalnesti, oricat de multi ar fi ei, vrei sa te distrezi cat mai mult la airsoft
  • DMR (Designated Marksman/tintas) Preferi sa tragi doar cand ai tinta incadrata in dispozitivul de ochire, joci mai mult pe foc semi-automat si fiecare bila din incarcator conteaza. Ai inceput sa alegi tintele in functie de prioritati, si sa nu angajezi grupuri mari decat daca ai certitudinea ca poti castiga
  • SAW (Squad Automatic Weapon/Heavy weapons guy/mitralior) Toti conteaza pe tine sa tii inamicul sub foc de supresie. Uiti sa ridici degetul de pe tragaci, si consideri ca 4 kilograme reprezinta greutatea unei truse de farduri. Bilele sunt un accesoriu la fel de important ca aerul. Tragi in orice directie trag si colegii tai.
  • Sniper (lunetist/sharpshooter) Ai o obsesie pentru headshoturi, intotdeauna cand bate vantul stii cat de departe fata de centrul lunetei o sa cada bila, tragi doar in cine trebuie sa tragi, si incerci sa faci asta fara sa atragi atentia inamicilor

m/s (metri pe secunda) se refera la viteza. In cazul nostru inseamna viteza cu care o bila de 0.20 grame paraseste replica de airsoft, cand are hop-up-ul dat la minim. Se vor trage minim 5 lovituri cu replica respectiva. Se accepta o abatere superioara TOTALA fata de clasa dorita de pana la 5m/s la 5 lovituri.

Decizia organizatorilor va fi finala. Daca aveti dubii in legatura cu performantele armei proprii si rezultatul la cronograf, consultati un specialist inainte de a veni la joc.

Exemplu de masurare:

  • Pentru 125m/s vitezaza maxima admisa:
  • Loviturile 1-5: 126 m/s -> OK!
  • Lovitura 1: 130; Loviturile 2-5: < 125 -> OK!
  • Loviturile 1-5: 127 m/s -> OUT!

Minimum Engagement Distance (MED) inseamna distanta minima de la care un jucator are voie sa traga. Sub aceasta distanta, NU SE VA TRAGE.

Incarcator – acel dispozitiv care tine bilele pe care replica le poate trage. Ele sunt clasificate astfel, in ordine crescatoare:

  • Real caps / Low caps: incarcatoare care imita perfect sau sunt apropiate de capacitatea celor reale
  • Standard caps / Mid caps: incarcatoare cu un arc in spirala in interiorul lor, fara rotita, capacitatea lor este de obicei in jurul a 70-100 de bile.
  • High caps: tot ce sare simtitor de 100 de bile . Caracteristica principala este rotita de sub ele care permite retensionarea arcului ce impinge bile spre receiverul din replica.

SEMI (Semi auto / semi automatic)  se refera la capacitatea unei arme de a trage o singura bila la fiecare apasare a tragaciului. Pentru a putea trage urmatoarea bila, este necesara intai eliberarea tragaciului, si apoi inca o data reluat procesul de apasare.

FULL AUTO (full automatic / foc automat) se refera la capacitatea unei arme de a trage in continuu atat timp cat tragaciul este apasat. Focul automat se intrerupe numai in momentul in care tragaciul este eliberat, arma ramane fara baterii sau incarcatorul este gol.

BURST (burst fire) se refera la capacitatea unei arme de a trage 3 bile in momentul in care tragaciul este apasat. Dupa cele trei bile, tragaciul trebuie eliberat, si apasat din nou, pentru a relua procesul

2. Limitari viteza si capacitate arme

Aceste categorii si distante sunt orientative, si speram ca se va incerca respectarea lor. Nimeni nu este obligat sa vina la airsoft cu o ruleta in buzunar, dar, intre 1 m si 15 m exista o diferenta vizibila cu ochiul liber.

A. max 110 m/s – orice clasa, Minimum Engagement Distance 1m, incarcatoare cu capacitatea maxima Mid-Cap
B. max 110 m/s – SAW, MED 1m, orice fel de incarcatoare

C. 110 – 125 m/s – orice arma, MED 7m, incarcatoare cu capacitatea maxima mid-cap
D. 110 – 125 m/s – SAW, MED: 7m, orice fel de incarcatoare

E. 125 – 140 m/s – DMR, long arm, semi-only, low-cap sau bolt action, MED: 15 m
F. 125 – 140 m/s – SAW, MED 15m, box/drum/cmag only

G.140 – 160 m/s – D2 semi auto snipers, semi auto, MED 25
H.140 – 175 m/s – snipers, bolt action only, MED 25

Cu alte cuvinte, jucatorii pot sa-si aleaga rolul si restrictiile asociate:

  • Puscas – incarcatoare cu capacitate maxima Mid-cap
  • P1. max 110 m/s, Minimum Engagement Distance 1m,
  • P2. 110 – 125 m/s, MED 7m

SAW – orice fel de incarcatoare
S1. max 110 m/s – SAW, MED 1m, orice fel de incarcatoare
S2. 110 – 125 m/s – SAW, MED 7m, orice fel de incarcatoare
S3. 125 – 140 m/s – SAW, MED 15m, box/drum/cmag only

DMR – Arma lunga, low-cap, semi-auto only

D1 Arma lunga, nu se accepta SMG
Incarcator: low-caps/midcap
Lungime minima a tevii externe: 18 inches/45,7 cm fara a include flashhider, amortizor sau prelungitor de teava. Masuratoarea se va face de la ‘fata’ magului pana la sfarsitului tevii externe, la filet daca exista.
Obligatoriu dispozitiv optic cu magnificare pe replica minim 2x.
Obligatoriu side-arm cu viteza
Viteza 125 – 140 m/s, MED: 15 m, semi-auto only

D2 Snipere semi-automate
Acceptat doar replici de: Barrett (M82-M99), PSG-1, M14 EBR
Incarcator: low-caps/real-caps/mid-caps modificate sa aiba maxim 30 bile utile, sa nu se poata fizic baga mai multe bile in el.
Lungime minima a tevii externe: 18 inches/45,7 cm fara a include flashhider, amortizor sau prelungitor de teava. Masuratoarea se va face de la ‘fata’ magului (marginea magului dinspre teava) pana la sfarsitului tevii externe, la filet daca exista.
Obligatoriu dispozitiv optic cu magnificare pe replica minim 3x.
Obligatoriu side-arm cu viteza
Limitare single-fire-only fizic sau din Mosfet
Viteza 140 – 160 m/s, MED: 25m, semi-auto only

Lunetist – bolt action
L1. max 110 m/s, MED 1m, bolt action only
L2. 110 – 125 m/s, MED 7m, bolt action only
L3. 125 – 140 m/s, MED 15 m, bolt action only
L4. 140 – 175 m/s, MED 25m, bolt action only

SAW (B, D si F)
Incarcator: High-caps de tip box, drum sau c-mag pentru autenticitate, se pot folosi si high-caps standard, optional( mai putin pentru clasa S3 unde drum/box/cmag este obligatoriu. Bipodul este OBLIGATORIU pentru toate armele considerate SAW/LMG.
Replici considerate SAW-uri sunt urmatoarele:

  • Stoner 63(XM22)/Stoner 63A(XM22E1) LMG
  • FN Minimi/M249 PIP/M249 Para/M249 SPW/Mk 46 Mod 0/ Mk 48
  • M60/M60E3/M60E4 (Mk43 Mod 0/1)
  • PKM/PKP (nu exista varianta airsoft in momentul elaborarii acestui regulament)
  • RPK/RPKS/RPK-74/RPKS-74/RPK-74M (derogare datorita lipsei PKM/PKP, cand o sa apara pe paita, o sa fie inclus la S1/S2 ca si MG36)
  • Capacitate de foc full auto

DMR (D1, D2)
Incarcator: low-caps
Lungime minima a tevii-45,7cm
Capacitate de foc: doar SEMI
Obligatoriu dispozitiv optic cu magnificare pe replica minim 2x(D1)/3x(D2)
Obligatoriu side-arm cu viteza
Limitare single-fire-only fizic sau din Mosfet (D2)

Puscas1 (P1)
Incarcator: capacitate maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 110m/s

Puscas2: (P2)
Incarcator: capacitatea maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Lungimea minima a tevii-20cm
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 125m/s

Sniper (L1-L4)
Incarcator: Real cap, sau cat mai apropiat de real cap
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: doar SEMI (cough, daca se poate numi asa)
Viteza maxima: 175m/s
Numai pusti Bolt action, replici ale sniperelor reale